حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

جوونا چه جوریند

بعضی از جوونا سایت می شند٬ سایت شوناباقالبهای متفاوتی می سازند که پر بیننده بشند.

بعضی از جوونا اینترنت می شند٬ یوزرنیم وپسورد می دند که به هشون کانک شیم.

بعضی از جوونا خودشونا گم کرده اند ٬ تا دیگری پیداشون کنه.

پس جوونا چه جورییند ؟؟؟

جوونا یاپر خاطره اند٬ یا احساساتی٬ یا عاشقند٬ یا خیلی اجتماعی یند٬یاخیلی با کلاسند٬ یا خیلی فرهنگی اند٬ یا خیلی پر بیننده اند٬ یا خیلی نفوذ پذیری اند٬ یاخیلی نفوذدهنده٬ یا فقط تیپ دارند٬ یاکم خطرند یا پرخطرند یا فقط خطرمیکنند٬ یا ماجراجوهستند٬ یاخیلی انتقادی اند یا خیلی افراطی٬ یاخیلی پولدارند٬ یاخیلی بی پول٬ یاخیلی خسیسند٬ یا خیلی اقتصاددان٬ یاخیلی ولخرجند٬یا فقط مصرف کننده اند٬ یاگردوی روی آبند٬ یا لوس ونونورند٬ یا بچه ننه٬ یا طوفانند٬ یا مغرور٬ یا عقده ای٬ یاحسودند٬ یا بخیل٬ یا وسواس دارند٬ یا کم رو هستند٬ یا خجالتی٬ یا درس خونند٬ یا تنبل٬ یاکاسبند٬ یادانشجو ٬ یا پشت کنکوری یند ٬ یا ولگردند٬ یا قاچاق چییند٬ یا معتاد٬ یا بیکارند٬  خلاصه اینکه صفتها خیلی زیادند......

بنابراین برای هر کدام از صفتها مطالبهای زیادی را به دنبال دارد. انتخاب باشما جواب آن باما.

البته این مطلب آخرش قشنگه .  به خونید

جوونا پاکند٬ با صداقتند٬ با محبتند٬ پراحساسند٬ دوست داشتنییند٬ پرانرژییند٬ خیلی حسساسند٬ دخترا غروردارند٬ پسرا مغرورند٬ .........

واین ماجراها ادامه دارد .........

نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:58 ق.ظ

فکر کنم همه ی آدما این جورین نه فقط جوونا

روانشناس دوشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام خداقوت
ما در روانشناسی یه مطلبی داریم به اسم ادراک سیاه و سفید این مطلب شما منو یاد اون انداخت
ادراک سیاه وسفید یعنی یا سیاه یا سفید {حد وسط نداره}
شما هم میگید جوونا به فرض مثال یا خیلی پول دارند یا خیلی بی پول در صورتیکه ممکنه جوانی باشه که امروز پول داره فردا بی پول
یا اصلا ممکنه پولدار ویا بی پول باشه ولی نه خیلی!!
واینجاست که من میگم سخت میگیری!!!!!!!!!!

سلام
اولا امروزروز شمااست روزتون مبارک
مطالبی که نوشتم کمی ریزه کاری داره اگرشما خیلی باهوش باشید متووجه ریزه کاری میشوید .
اگرمن به شما بگویم شماسختگیرهستید ازمن دلخورنشوید
هرچند سختگیری درخیلی جاهاخوبه .
مثلا من ازشما میل خواستم شما سخت گرفتی .یا اسم شهرتونا خواستم اصلاجواب ندادی .حالا بگومن سختگیرم یاشما؟

روانشناس چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام خدا قوت
ریزه کاری هاشو هم دقت کردم سخت میگیری دیگه.
قصد جسارت ویا توهین به شما رو ندارم ولی باعرض پوزش باید خدمتتون عرض کنم من نه به شما نه به هیچ کس دیگه میل نمیدم
ازم پرسیدید اهل کجام شما به صداقت من در مورد اسم وجنسیتم شک داشتید چه جوری اعتماد میکنید که محل زندگیمو درست بگم؟
هر کجا هستم باشم آسمان مال من است
پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است
بااین حال میگم: تهران

سلام
اگرمن روانشناس نیستم ولی روانشناس دیدم .
من به صداقت شما شک ندارم . لازم نیست میل به من ودیگران بدی
درمیل دادن حتما مشگلی پیداکردی . مهم نیست . من معتقدم انسانها اگر روش انتقاد رو یاد می گرفتند همه پیشرفت میکردند وبه کسی جسارت نمی شد . قبول داری
شما یک روانشناس خودتونو معرفی کردید لطفا جواب متن زیر رابدید متشکرم .
انسانی مشگلی دارد ومی خواهد باشما ارتباط برقرارکند که شما اورا راهنمایی کنید وضع او ازنظرروحی خوب نیست . شما لطفا بفرمایید چه سوآلاتی از اومی پرسید ! وچگونه اورا راهنمایی میکنید !

روانشناس جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام خدا قوت
اول از همه بهش پیشنهاد میکنم که به یک روانشناس با مدرک دکترای بالینی و باتجربه ی زیاد مراجعه کند
اما اگر اصرار داشته باشه من به عنوان یک دوست کمکش کنم اینکار رو به عنوان یک دوست برایش انجام میدم نه به عنوان روانشناس چون من تا مدرک دکترایم رو نگیرم ترجیح میدم مشاوره ندم
اول از همه مشکلش رو میپرسم بعد شرح حال میگیرم بعد ریشه یابی میکنم وروش هایی مورد نیاز روان درمانی رو انجام میدهم ودر آخر در صورت نیاز به درمان دارویی به یک روانپزشک خوب معرفی اش میکنم چون روانشناسا اجازه ی تجویز دارو رو ندارند و فقط باید روان درمانی و مشاوره رو انجام دهند
درمورد میل هم حدس شما درست بود مارگزیده ام و از ریسمان سیاه وسفید میترسم در ضمن احتیاط هم شرط عقله


سلام
باعرض معذرت روانشناس باتجربه اول پیشنهادنمیدهد چون کسی که روح وروانش خوب نباشه . نصیحت و پیشنهاد و راهکار ودارو قبول نمیکنه . من انتظار بهتری ازشماداشتم .
من خودم ۴ میل دارم یکی ازآنها رابرای افرادی مثل شما گذاشتم که هروقت لازم شد به سراغش میروم
اگه بدت نمیاد برداشتم ازشماروبگم !
شما تندروهستید . زود قضاوت میکنید و قسمت خالی لیوان رابیشترمی بینید وانرژی زیاد باعث جسوربودنت میشه کوهنوردی خیلی برات خوبه نمیدونم دوست داری یانه . لطفا صحت برداشتمو بگید ممنون

روانشناس شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:45 ب.ظ

سلام خداقوت
اولا پیشنهاد من به نفع خودشه چون من به اون صورت تجربه ی کاری ندارم درسته بیمارستان روانی و مراکز مشاوره به صورت گذرا کار کردم اما هیچ وقت به گرد پای دکترهایی که 30 سال سابقه ی کاری دارند نمیرسم مگر اینکه منم مثل اونا با تمام وجود سعی وتلاش کنم و بعد سالها.....
اگر یه نفر که مشکل جدی داره پیش منه لیسانسه با تجربه ی کم بیاد سریع تر درمان میشه یا یک دکتر مجرب؟شما منظور من رو از روان درمانی اشتباه متوجه شدید هیچ وقت در روان درمانی پیشنهاد نمی دهند نصیحت نمیکنند مخصوصا برای بیمارانی که افسردگی اساسی دارند و امکان داره سویساید کنند
اول از همه مشکلات بیمار باید ریشه یابی بشه بعد با استفاده از راه حل های درمانی مثل شناخت درمانی و خانواده درمانی و... با کمک خود بیمار مشکلش بر طرف بشود دارودرمانی هم برای بعضی از بیماران واقعا لازمه چون ممکنه علت مشکلشون اختلال های زیستی مثل کم وزیاد شدنه کتکول امین ها و نروترنس میتر های عصبی باشه مثلا شما تاحالا بیمار دارای اختلال سایکوز رو دیدید؟اگر هم ندیده باشید اسمشو زیاد شنیدید علت اصلی بیماری سایکوز زیاد شدن دوپامین مغز بیماره .این بیمار اگر دارو با دز زیاد مصرف نکنه میدونید چه فاجعه ای بار میاد؟ممکنه به خودش وخانواده اش آسیب خیلی جدی وارد کنه در حدی که یکی از اعضای خانواده اش رو به قتل برساند .شما غصه نخور ما روانشناسا میدونیم چیکار کنیم که بیمار راغب به درمان بشه
4 تا میل دارید؟؟؟؟؟؟؟ خدا واقعا برکت بدهد
راسیتش من شیطون هستم ولی هیچ کدوم از ویژگی هایی که گفتید در من صدق نمیکنه در ضمن من اصلا کوهنوردی رو دوست ندارم بیشتر کتاب میخونم بخصوص اشعار فریدون و گیتار میزنم
چی شد که همچین برداشتی از من کردید؟ اصولا با چند تانظر همچین برداشتی رو نمیشه داد
من دیر عصبانی میشم و زیاد هم میخندم زود قضاوت نمیکنم ولی خوب قضاوت میکنم معمولا با دعوت شما به مثبت اندیشی و ننوشتن مطالب تلخ فکر کنم ثابت کردم نیمه ی پر لیوان رو میبینم این خصوصیات منو با برداشت های خودتون از من مقایسه کنید

سلام
اصولا خانومها براشون اف داره اگه پیش آقایون کم بیارند .
ببخشید شما کمی چاق هستید ! از۴ سطرآخرفهمیدم ! (اشتباه که نگفتم)
حرفهاتو قبول دارم ولی ..... گاهی نه
یکی ازدوستانم ارشد می خونه ولی ۲ماهی میشه که ازهمه چیزسیرشده وچندباردست به خودکشی زده وبه خاطراین رفتارها این ترم راحذف پزشکی کرده ومرتب میگه من بی مصرفم وگناهکارم وبدردنمی خورم وبایدخودکشی کنم وهیچ راهی دیگرندارم .
آیا میشه براش کاری کرد . درضمن بگم وقتی ارشدقبول شدحالش اینجوری شد

روانشناس یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:51 ق.ظ

سلام خداقوت
برای من افت نداره اگه در برابر آقایی کم بیارم کسانی براشون افت داره که هنوز به درجه ی بالایی از عزت نفس نرسیدند.....
ایشون افسردگی شدید داره اگر سریعا به روان پزشک مراجعه نکند ممکنه اقدام به خودکشی اش تبدیل به خودکشی موفق شود.
کسانی که دست به خودکشی میزنند روند معمولش این است که باید دارو مصرف کنند و در بیمارستان تحت نظر باشند
البته شمابهش نگید تو باید بری بیمارستان چون سریع گارد میگیره واولین جمله ای که بهتون میگه اینه مگه من دیوونه ام ؟خودت دیوونه ای
برای این میگم بهتره بیمارستان تحت نظر باشه چون کسیکه افسردگی شدید داره ممکنه بیرون ازبیمارستان به خودش آسیب برسونه و دوباره اقدام به خودکشی کنه ولی در بیمارستان تحت نظره...
اگه شما واقعا دوستش هستید حتما حتما حتما کمکش کنید بره پیش روانپزشک بازم تاکید میکنم ببرش پیش روانپزشک
درضمن بازم اشتباه کردید من نه چاقم نه لاغر....
یه پیشنهاد هم برای شما دارم از روی چند تا نظر نتیجه گیری نکن چون باعث میشه بیشتر اشتباه کنید

سلام
اومیگه من بیمارنیستم که منو بیمارستان ببری چون دکتر قرص میده
اگرمن درباره شما اشتباه کنم این هم یک تجربه است

روانشناس سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام
شما باید کمکش کنید باید راضی اش کنید اون به کمک شما نیاز داره
مگه هرکی میره پیش روانشناس و روانپزشک دیوونه است؟
این یه بحران روحیه با همکاری خودش برطرف میشه
سوال :دوستتان چند سالشه؟چقدر سلامتی شما برای دوستتان مهمه؟ چقدر به شما اهمیت میده؟چقدر از شما حرف شنویی دارد؟
من یه نقشه دارم ....
البته این نقشه ی من همیشه جواب نمیده ولی به امتحانش می ارزه
حتما جواب سوالهامو بده

سلام
ممنونم ازمحبتهای شما انشاالله بتونم جبران کنم
تشخیص خودم اینه که او وسواس فکری پیداکرده
دوست من ۲۵ سالشه . خیلی مهمه . خیلی . ۷۵ / درصد
دوست من دوماه پیش ۱۰۰ درصد حرفهای منفی و ۱۴ بار دست به خودکشی زده ولی هنوزموفق نشده تمومش کنه . درضمن ارتباطش را باهمه قطع کرده وفعلا با مادرش ومن ارتباط داره . او ازموضوعی ناراحته ولی هنوز اعتمادکامل پیدانکرده که موضوع را بگوید

روانشناس پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ب.ظ

سلام خدا قوت
تشخیص وسواس از افسردگی خیلی مشکله افسردگی اساسی معمولا با افکار وسواسی همراه است.حتی اگر مشکل دوستتان وسواس باشد بازم باید دارو مصرف کند پس باید به روانپزشک مراجعه کند .....
من فکر کنم دوستتون خانمه چون مردها اکثرا خودکشی موفق دارند و فوت میکنند ولی خانم ها بیشتر رفتار نمایشی دارند.14 بار خود کشی ناموفق از یک آقا جزء موارد نادر است!!!!!!!!
شما بازیگر خوبی هستید ؟ بهتره که برای کمک به دوستتان بازیگر خوبی باشید..........
شما باید به صورت غیر مستقیم دوستتان را به دکتر ببریدنقشه ی من به صورت زیر است:
1- شما اول بدون اینکه به دوستتان بگید یک روانپزشک خوب پیداکنید و مشکل دوستتان را با او مطرح کنیدو حتما بگید که دوستتان حاضر نیست به دکتر مراجعه کند
2- خودتان را به افسردگی بزنید و از دوستتان بخواهید شما را برای رفتن پیش روانپزشک همراهی کند چون دوستتان سنش کمه امکانش زیاده که شما را همراهی کنه مخصوصا اگه خانم باشه چون خانمها حس همدلی و همدردی شون بالاست
3- یادتان باشد حتما به روانپزشک بگید که بیمار دوستتان هست نه شما ولی دکتر نباید تابلو بازی در بیاره تا وقتی که دوستتان کم کم مشتاق درمان بشه
خوب نقش بازی کنید که دوستتان کاملا باور کنه شما بیمار هستید.در ضمن حتما به دکترش بگویید که دوستتان14 بار خودکشی کرده همه ی مشکلات دوستتان را کامل برای دکتر توضیح بدهید
دوستتان راپیش روانشناس نبرید مستقیم بروید پیش روانپزشک....
از روانپزشک حتما بپرسید همچین نقشه ای جواب میدهد یا نه؟قبل از اینکه نقشه ی من رو اجرا کنیدحتما از روانپزشک بپرسیدپیشنهاد او برای کمک به دوستتان چیه؟
براتون آرزوی موفقیت میکنم.

سلام
پونه جون درمورد این یکی اشتباه کردی او پسره
او چهاربارخودکشی را درخوابگاه انجام داده و چون ده مورده اونا من کنترولش میکردم ناموفق میشد .
اکنون اورا حذف ترم با درنظرگرفتن استراحت پزشگی ودرمان .
او ازمن خواسته : تواگردوست من هستی بهترین راه خودکشی بدونه درد را بمن بگو ؟ من هنوزجوابی ندادم
درمورد روانپزشگ او داروهارو میریزه . به هرکلکی نتونستیم دارو به خوردش بدیم . درضمن کارجدید هم میکنه .جدیدا وقتی می خواهد خودکشی کنه فقط به من میگه نمیدونم چرا
حتی سعی کردم اورا بایک جنس مخالف آشناکنم ولی قبول نکرد
ازاینکه وقت میزاری ومرتب من راراهنمایی میکنی بسیارتشکر

روانشناس جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:44 ب.ظ

سلام خدا قوت
میدونی چرا به شما میگه چون میدونه شما نجاتش میدید
برخی از اقدامات خودکشی در خواست کمک توسط افرادی است که باور دارند تنها راهی که می توانند از دیگران کمک بگیرند دست زدن به اقدامات خطرناکه آنها به جای اینکه اقدام خود را تا آخر دنبال کنند قصد خودکشی رو به اطلاع دیگران می رسانند تا از این طریق بتوانند نجات یابند
به هر حال تا دوستت همکاری نکنه درمان موفقی صورت نمیگیره
یه کار دیگه هم میتونی بکنی بایه روانپزشک توافق کنی به عنوان دوست شما با دوستت ملاقات کنه و لو نده که روانپزشکه
ملاقات جوری باشه که شما هم باشید درضمن دوستتان فکر کنه که این ملاقات به صورت تصادفی رخ داده است

سلام
لطفا هروقت ازدست من خسته شدی بگو
دوست من بچه کرمانشاهه ومن بااو ۸۰۰ کیلومتر فاصله دارم
دارم برنامه ریزی میکنم که ۳ روزی برم پیشش. شاید بتونم کرمانشاه بایک روانپزشک ملاقات کنم
دیگه فکرکنم حرفامون حساس شده اگربه من اعتمادپیداکردی میل بده تا بتونم حرفهای خصوصی دوستم را برایت بنویسم متشکرم
درضمن اگرمیل دادی جدابده تا دروبلاگم نیارمش

روانشناس یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:03 ب.ظ

سلام خداقوت
نه خسته نشدم این کار منه...
شما حرفهای خصوصی دوستتان را با روانپزشکش در میان بگذارید چون کاری از دست من بر نمیاد
در ضمن کار خوبی میکنید که دوستتان را در این شرایط سخت تنها نمیگذارید

سلام
مرسی بسیارممنون
ازاینکه وقت گذاشتی برای من زبان تشکرندارم
شعری گذاشتم شایددوست داشته باشی . خدانگهدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد