حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

ارزشهای دنیا و آخرت

سلام  

سلام به همه دوستان  

امروز بحثی را می خواهم آغازکنم که حرف برای گفتن داره . وهمچنین سوآلات زیادی هم داره . وهمچنین پاسخهای زیادی هم داره .  

 

میخواهم به همه شما عزیزانی که وارد این قسمت وبلاگ می شوید ارزش زیادی قائل بشم وبگویم دوست من  درمورد این موضوع هرچه میدانی بنویس .تا دنیا مطالب شماهارو ببینند وبخوانند .  

به ظاهر موضوع خیلی پیش افتاده است و ولی در باطن خیلی مطلب وسوآل دارد .  

 

پس منتظر پیام هاتون هستم . پیامهاتونم دوست داشتید توی یک پست جدید مخصوص دوستان می نویسمشون  . 

یک تذکر : به عنوان مثال عرض میکنم (اگرکسی نوشت عشق من خیلی باارزش است لطفا بنویسد این ارزش به چه قیمتی ؟)  

ممنونم عزیزانم  بنویسید ....................................

نظرات 16 + ارسال نظر
قاصدک جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:58 ق.ظ http://http://saghi100.blogfa.com/

سلام...
وب زیبا و سرشار از مطالب آموزنده ای دارید.
لطفا" به وب من هم سر بزنید و نظرتون رو از من دریغ نفرمایید.
در پناه حق.

سلام
چشم مثل باد امدم

آویده جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:51 ب.ظ http://avideh2.blogfa.com/

سلام
فک کنم منظور شما اینه که ارزشهای دنیوی رو در مقابل ارزشهای اخروی قرار دادین و در پایان میخواین به این نتیجه برسین که برای ارزشهای دنیوی تره هم خورد نکنیم فقط آخرت رو در نظر بگیریم ولی من قبول ندارم٬ عشق و محبت رو خدا درون ما قرار داده و اگه اون عشق برامون مهم باشه برای رسیدن به اون از خیلی چیزامون میگذریم حتی اگه عشقمون دنیوی باشه.

سلام
به نظرمن هرچیزی ارزشمند روزی بدردمیخوره ٬ حالا این چیزارزشمند دوحالت داره یکی اینکه خودشخص به اون ارزش بده ٬ دیگراینکه خودآن چیز ارزشمندباشه . اکنون خودشخص که ارزش میده شاید اشتباهی ارزش بده که بایدقیمتش را یا تاونش را پس بدهد چه دراین دنیا وچه درآخرت . واون چیزی که خودش ارزشمنداست هم دراین دنیا ارزشمنداست وهم دراون دنیا .
متشکرم ازحضورت

پونه شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:02 ب.ظ

سلام شاد کام باشید
من موضوعی برای گفتن ندارم اشکالی که نداره؟

سلام
اشکالی نداره ٬ اما شما که روانشناس هستید گفتم شاید حرف برای گفتن خیلی داشته باشید .
به هرجهت ازشما پونه خانم که لطف دارید خیلی متشکرم

پونه یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:47 ب.ظ

سلام شاد کام باشید
خب سوال شما خیلی کلیه درصورتی که جواب دادن بهش جزیی است
حرف برای گفتن زیاده اما هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد

سلام
پونه عزیز هرچه دله تنگت می خواهدبگو ٬ مکانش همینجاست
ممنون که می یایی خوشحال میشم

آویده چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:17 ب.ظ

سلام
روزه و نمازتون قبول.
آپم

پونه پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ب.ظ


مهرورزان زمان های کهن
هرگز از خویش نگفتند سخن
که در آنجا که تویی بر نیاید دگر آواز از من!
ما هم این رسم کهن را بسپاریم به یاد
هرچه میل دل دوست بپذیریم به جان
هرچه جز میل دل او بسپاریم به باد
آه باز این دل سرگشته ی من یاد آن قصه ی شیرین افتاد
بیستون بود و تمنای دو دوست
آزمون بود و تماشای دو عشق
در زمانی که چوکبک
خنده میزد شیرین تیشه میزد فرهاد
نه توان گفت به جانبازی فرهاد افسوس
نه توان کرد ز بیدردی شیرین فریاد
کار شیرین به جهان شور بر انگیختن است!
عشق در جان کسی ریختن است
کار فرهاد بر آوردن میل دل دوست
خواه با شاه در افتادن و گستاخ شدن
خواه با کوه در آویختن است
رمز شیرینی این قصه کجاست؟
که نه تنها شیرین بی نهایت زیباست
آن که آموخت به ما درس محبت می خواست:
جان چراغان کنی از عشق کسی
به امیدش ببری رنج بسی
تب و تابی بودت هر نفسی
به وصالی برسی یا نرسی!
سینه بی عشق مباد!
{فریدون مشیری }
سلام شاد کام باشید خودتون گفتید هرچه میخواهد دل تنگم بگم دل تنگ من همیشه اشعار فریدون را بازگو میکند چون اشعار فریدون همیشه عشق را توصیف میکند
به نظر من با ارزش ترین چیز در دنیا و آخرت عشق است عشق به خدا عشق به پدر و مادر عشق به همسر و فرزند عشق به هزاران چیز دیگر...
اساس هستی را با عشق سرشته اند................
بدون عشق زندگی انسان رنگی ندارد
پس با عشق زندگی کنید و رنگی رنگی.

سلام
خیلی عالی بود احسن برپونه عزیز

قاصدک پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ب.ظ http://saghi100.blogfa.com/

سلام...
به روزم...

پونه یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ق.ظ

سلام شاد کام باشید
پس نظر من کو؟

قاصدک یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ب.ظ http://saghi100.blogfa.com

کوله بارت بربند! شاید این چند سحر فرصت آخر باشد! که به مقصد برسیم بشناسیم خدا و بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم میشود آسان رفت میشود کاری کرد که رضا باشد او. ای سبکبال در این راه شگرف در دعای سحرت در مناجات خدایی شدنت هرگز از یاد نبر من جامانده بسی محتاجم!
طاعات قبول ...
التماس دعا...

سلام
کوفه امشب التهاب محشراست
کوفه امشب کربلایی دگراست
جبرئیل آوای غم سرداده است
درفلک شوری دگرافتاده است
تیرغصه بردل زارم نشست تیغ
دشمن فرق مولایم شکست قلب
مجنون سوی صحرامی رود حیدر (ع)
امشب سوی زهرامی رود
التماس دعا

قاصدک چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ب.ظ http://saghi100.blogfa.com/

سلام...
به روزم...

سلام
اوووووووممممددددمممممم

پونه چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ب.ظ

سلام شاد کام باشید
یه سوال چرا من هر وقت میرم کوه خوابم میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
چند تا دلیل داره
۱ - خواب کافی نرفته ایی
۲ - تغذیه مناسب نخورده ایی
۳ - باعشق بکوه نرفته ای
اگر درارتفاع کوه باشی وخوابت بیاد . آثار ارتفاع زدگیه که باید کمی استراحت کنی وبعد ارتفاع راکم کنی دوست من
امیدوارم استفاده کرده باشی
ممنونم که گاهی میایی پیش من

پونه پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:07 ب.ظ

سلام شاد کام باشید
ممنون از راهنمایی هاتون.......
چه جالب بدون عشق هم بری کوه عوارض داره نمیدونستم!!!!!!!!!!!!
پس ببینید بدون عشق هر کاری انسان انجام بده عوارض داره حتی کوهنوردی!
البته در من همه ی دلایلی که ذکر کردید صدق میکرد
بازم ممنون.

سلام
ممنون بازم سوآلی داشتین برای خدمت گذاری حاضرم

آویده سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:17 ب.ظ http://avideh2.blogfa.com/

سلام...
استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان باد ..

سلام
مرسی ....

قاصدک سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:09 ب.ظ http://saghi100.blogfa.com/

مهم نیست قفلها دست کیست،مهم این است کلیدها دست خداست ازته دل دعا میکنم در این ماه شاه کلید تمام قفلها را ازخدا عیدی بگیرید.(عید سعید فطر مبارک)

سلام
متشکرم . من هم به شما دوست خوبم تبریک میگم

قاصدک یکشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 ب.ظ http://saghi100.blogfa.com/

سلام...
آپم...

پونه پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام تنبل خان
پس مطالب جدیدت کووووووووووووووووووووووووووو؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد