حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

روز پدر درسال ۹۱

روز پدر را با اشعاری ازپروین اعتصامی آغازمیکنم .



پدر آن تیشه که بر خاک تو زد دست اجل

تیشه‌ای بود که شد باعث ویرانی من

یوسفت نام نهادند و به گرگت دادند

مرگ، گرگ تو شد، ای یوسف کنعانی من

مه گردون ادب بودی و در خاک شدی

خاک، زندان تو گشت، ای مه زندانی من

از ندانستن من، دزد قضا آگه بود

چو تو را برد، بخندید به نادانی من

آن که در زیر زمین، داد سر و سامانت

کاش میخورد غم بی‌سر و سامانی من

بسر خاک تو رفتم، خط پاکش خواندم

آه از این خط که نوشتند به پیشانی من

رفتی و روز مرا تیره تر از شب کردی

بی تو در ظلمتم، ای دیده‌ی نورانی من

بی تو اشک و غم و حسرت همه مهمان منند

قدمی رنجه کن از مهر، به مهمانی من

صفحه‌ی روی ز انظار، نهان میدارم

تا نخوانند بر این صفحه، پریشانی من

دهر، بسیار چو من سربگریبان دیده است

چه تفاوت کندش، سر به گریبانی من

عضو جمعیت حق گشتی و دیگر نخوری

غم تنهائی و مهجوری و حیرانی من

گل و ریحان کدامین چمنت بنمودند

من که قدر گهر پاک تو می دانستم

ز چه مفقود شدی، ای گهر کانی من

من که آب تو ز سرچشمه‌ی دل میدادم

آب و رنگت چه شد، ای لاله‌ی نعمانی من

من یکی مرغ غزلخوان تو بودم، چه فتاد

که دگر گوش نداری به نوا خوانی من

گنج خود خواندیم و رفتی و بگذاشتیم

ای عجب، بعد تو با کیست نگهبانی من!

پدر روزت مبارک

نظرات 5 + ارسال نظر
آویده پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:07 ب.ظ

سلام
روز مرد و روز پدر مبارک
یه مدت نبودین؟

قاصدک دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ق.ظ http://saghi100.blogfa.com/

ناگهان یک صبح زیبا آسمان گل کرده بود
خاک تا هفت آسمان، بغض تغزل کرده بود
حتم دارم در شب میلادت، ای غوغاترین!
حضرت حق نیز در کارش تأمل کرده بود
هر فرشته، تا بیایی، ای معمایی ترین!
بال های خویش را دست توسل کرده بود
روزتون مبارک...

سلام
باتشکر
میلاد حضرت علی علیه السلام برشما مبارک

شهر افوس ُ شهر چشمه ساران سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:22 ب.ظ http://afous.blogfa.com/

سلام برای صعود به قله قبله افوس علاقه میخواهد که یکی از سرگرمی های شما کوه نوردیُ کوه سرجاشه میتونی صعودش کنید !!! راهنمایی بهتر از این ؟

سلام
بسیارازراهنمایتون سپاسگذارم

قاصدک چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ب.ظ http://saghi100.blogfa.com/

سلام...
اسم مغازه رو میخوام ترجیحا" ایرانی، بامعنی ، جوون پسند باشه...ضمنا" کارم فروشه...
و همه چیزهای شاد رو که بهم روحیه بده رو دوست دارم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:43 ب.ظ

سلام دوست عزیز

وبلاگ خوبی دارین. به تازگی یه مقاله نوشته شده در مورد مسائل جنسی از دیدگاه قرآن. در این مقاله اثبات میشه که محدودیتهای امروزی مذهبی در ارتباط با ممنوعیت خودارضایی و رابطه ی جنسی با جنس مخالف به کلی غلط هستن. پیشنهاد میکنم اونو بخونین تا بعد باهم بیشتر صحبت کنیم:


http://s3.picofile.com/file/7418488274/fundamental_study_of_melke_yamin.pdf.html

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد