حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

آکنه یا جوشهای غرور جوانی

آکنه شایعترین بیماری پوستی است وتقریبا تمامی افراد اعم از دختر و پسر را در سنین ۱۰ تا ۲۰ سالگی گرفتارمیکند . 

بسیاری آکنه یاجوشهای غرور جوانی معروف را پدیده فیزیولوژیک دوران بلوغ می دانند . 

بعداز ۲۵ سالگی آکنه شیوع کمتری دارد و عده کمی ازافراد بین ۲۵ تا ۳۵ سالگی و عده ای کمتر درسنهای بالاتر یعنی ۳۵ تا ۴۵ سالگی هنوز گرفتار آکنه هستند .  

صورت وبعد ازآن به ترتیب نزولی سینه و پشت پوست سر وگردن زیربغل وکشاله ران و باسن وشیار سرین از شایعترین محل های درگیری است . 

علت انتشار آکنه درنواحی مذکور فراوانی غدد چربی دراین نواحی  می باشد. که درجریان بلوغ یعنی دهه دوم زندگی بعلت افزایش هورمونهای مردانه درهردوجنس مذکر ومونث شروع به رشد وافزایش ترشح چربی می کند.  

آکنه علیرغم بی خطری وشایع بودن به علت بدمنظره کردن پوست ازنظرجسمی روحی واجتماعی برای مبتلایان مشگل سازاست وآنهارادچاراضطراب وافسردگی خودکم بینی وعدم اعتماد به نفس کرده موجب گوشه گیری وکاهش فعالیت های درسی وکاری وافت کیفیت زندگی آنهامی شود .

 

منبع :  مجله نظام پزشگی 

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ق.ظ http://delle.blogsky.com

سلام اقا مرتضی خوبی داداش
ممنون از این که اینهمه به یاد ما بودی
و شرمنده که اینهمه مدت از دیدن شما محروم بودیم
مدت زیادیه که تو حرف دل چیزی نمی نویسم امشب برخلاف همیشه گفتم یه سری بزنم وقتی نظرات شما رو دیدم از خودم شرمنده شدم
وظیفه دیدم بیام ببینمت زیارت قوبلی بگم و عذر خوهی کنم
و ادرس وب جدیدم رو بهت بدم شاید شما رو تو جمع دوستان خودمون اونجا زیارت کردیم
حالا دعوتت می کنم به www.croonfa.ir بیای و اونجا میزبان قلب مهربونت باشیم
به امید دیدار
یه ذوست قدیمی

سلام
آقامحمدجان حالتون چطوره خوبین سلامتین . ممنون که اومدی وحالم راپرسیدی انشاالله هرکجا که هسیت چاق وسلامت باشی
من دعوت شمارو قبول کردم ولی سایت شما من راقبول نکرد هرچه تلاش کردم شماره امنینت را قبول نمی کرد بعدا دوباره میام

پگاه سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ب.ظ http://bikhiyal9.blogsky.com/

سلام بعد از 1ماه تاخیر سال نو شما هم مبارک
جالب بود

سلام ممنون . بیخیالی همینه دیگه

بهاره پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:27 ب.ظ http://baharejojo.blogfa.com

salam ajajam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد