حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

قدیر خم

فرمان الهی

نیست معبودی جز او که دستورم داده و اعلام کرده که: << اگر در ابلاغ آنچه اینک بر تو فرو فرستاده­ام کوتاهی کنی، در حقیقت ، به هیچ یک از وظایف رسالت و ابلاغ من عمل نکرده­ای >> و هم او – تبارک و تعالی – حفظ و نگهداری مرا در برابر مخالفان تعهد و تضمین کرده و او مرا کفایت کننده­ای بزرگوار است. و اینک این است آن پیام که بر من نازل فرموده: بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم، یا أیُّها الرَّسولُ بَلِّغ ما أنزلَ إلَیکَ مِن ربک (فی عَلیٍ) و إِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَک وَاللهُ یَعصِمُکَ مِنَ النّاسِ ¤. ای مردم! من در ابلاغ آنچه که بر حق بر من فرو فرستاده است، کوتاهی نکرده­ام و هم اکنون سبب نزول آن آیه را برایتان باز خواهم گفت: فرشته وحی خدا – جبرئیل u - سه بار بر من فرود آمده و از سوی حق تعالی، پروردگارم، فرمان داد تا در این مکان به پا خیزم و سپید و سیاه مردم را رسماً آگاهی دهم، که علی بن ابی­طالب، برادر و وصی و جانشین من و امام پس از من است که نسبتش به من، همان نسبت است که هارون به موسی داشت، با این تفاوت که رسالت به من خاتمه یافته است و بعد از خداوند و رسولش، علی، ولیّ و صاحب اختیار شماست و پیش از این هم خداوند در این مورد آیه­ای دیگر از قرآن را نازل فرموده:

)) إنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُهُ وَالَّذینَ امَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلوةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکوةَ وَ هُم راکِعونَ))

علی بن ابی­طالب، همان کسی است که نماز به پای داشت و در حال رکوع، به نیازمند، صدقه داده است و او در هر حالی رضای خدا را می­جوید.
 

دوستان خوبم عیدتون مبارک

نظرات 2 + ارسال نظر
حمید شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:29 ق.ظ http://ardakantest.ir

سلام,مبارک،سری به ما بزنید.

سلام چشم
اوووومدم

hasan &saeed شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:35 ب.ظ http://p09.blogfa.com

-´´´´#####´´´´´´####.•*..*
´´########´´#######.•*..
´############´´´´###.•*..
#############´´´´´###.•*..
###############´´###..•*..
############### ´###..•*.
´##################.`.•*
´´´###############..•*..
´´´´´############.*.•
´´´´´´´#########.`.•*.
´´´´´´´´´######..•*..
´´´´´´´´´´´###..•*..
سلام عیدغدیر خم را به شما وخانواده یتانن تبریک میگویم
مخلصیم از طرف حسن وسعید
p09.blogfa com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد