حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

تابستان وتوصیه های ایمنی

سلام به کودکان وسلام به نوجوونا وسلام به جوونا که میدونم برای سلامتی خودتونم که شده به توصیه های ایمنی خیلی گوش میدهید .

وسلام گرمی هم به پدر و مادرانی که خیلی زحمت میکشندومواظب سلامتی دسته گلهاشون هستند .

فصل تابستان شروع شد . رفتن به مسافرت ازجاده شمال ومشهدمقدس وکناردریا وشنا واطراق کردن داخل جنگل وگاهی استخررفتن وگاهی بادوستان وعده کردن ورفتن داخل کانالهای آب شنا کردن. ویا دوستان رابه کوهپیمایی وکوهنوردی دعوت کردن وهیچ تجربه نداشتن . ....................

اصلاً چرا همیشه پدرومادر مسئول باشند ! نوجوونی باش جوونی باش میخواهیم مسئولیت مسافرت راازدوش پدرومادربرداریم وبردوش نوجوونا وجوونا بگذاریم . قبوله . ؟ اگرقبول کردی تبریک بهت میگویم . چون مسئولیت سنگینی را به عهده گرفتی ! اکنون به خودت بگو پدرومادر یک عمرزحمت کشیدند که به ما خوش بگذره حالا نوبت مااست که این چندروزمسافرت را کاری کنیم که بیشتربه پدرومادرخوش بگذره !

بایک برنامه ریزی دقیق ازجاهای دیدنی کل کشورمان استفاده کنید . تعدادی ازجاهای دیدنی رادرفصل تابستان معرفی میکنم

۱- اصفهان (کناره رودخانه زاینده رود -  سی وسه پل وپل خواجو وپل زمان خواه - و منارجنبان وآتشکده و چهارمحال بختیاری فارسان وچشمه پیره غار - وچهل گرد چشمه دیمه وخوردن ماهی غزل آلا - گاوخونی - چهل ستون - مسجدعالی قاپور - پل شهرستان)

۲- تهران (دربند وپناهگاه شیرپلا - امامزاده داوود - زیارتگاه شبدالعظیم - کاخ موزه سعادت آباد)

۳- پلور [چشمه های آبگرم وآب سرد (آب درمانی)]

۴- لردگان (طلایه - آبشار ریگ)

۵ - همدان (آثارتاریخی - وغارعلی صدر - آبشارگنجنامه)

۶ - درود (با چهارساعت کوهپیمای ورسیدن به دریاچه  گهر - سواربرقطارمحلی شویدو ازآبشار بیشه دیدن کنید)

۷ - اردبیل (استفاده ازآبدرمانی سرعین ومشگین شهر وقطورسوئی)

۸ - چالوس (منطقه دوهزار - نمک آبرو - جنگل سی سنگان - جواهرده - کلاردشت)

۹ - مشهد مقدس (زیارتگاه حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا - باغ وحش وشاندیز وطرقبه - نیشابور - آرامگاه خیام )

۱۰ - کناره دریای خزر (ازآستارا تا ترکمن مسیر کناره واستفاده ازجنگلها وشنا کردن درقسمتهای مجاز)

۱۱- سمیرم (آبشار سمیرم - ونک - تخت سلیمان یا آب ملخ)

۱۲- فریدن (چشمه لنگان - آبشارپونه - سدزاینده رود)

۱۳- یاسوج (آبشار یاسوج - چشمه میشی - آبشار مارگون)

۱۴ - محلات (سرچشمه محلات - آبگرم محلات)

۱۵ - الیگودرز (آبشار آب سفید)

۱۶ - جاده هراز (رود هن - آبعلی وخوردن دوغ آبعلی - آب اسک آب معدنی -آبگرمهای پلور)

۱۷ - نطنز (چشمه اصفهانیها - ابیانه آثارتاریخی)

۱۸ - کاشان (باغ فین - ابولولو - قمصر - آبشارنیاصر)

۱۹ - قم (زیارتگاه حضرت معصومه ع - مسجد جمکران)

۲۰ - شیراز (تخت جمشید - شاه چراغ - پاسارگاد - دروازه قرآن - آرامگاه حافظ)

۲۱ - کرمانشاه (بیستون - )

۲۲ - کازرون (غار شاهپور - دریاچه پریشان)

۲۳ - یزد (میر چخماق)

۲۴ - هرمزگان (جزیره قشم)

۲۵ - کرمان (مسجدچهلستون)

۲۶ - دامغان (چشمه علی - عمارت قاجاریه)

 مردم وقتی به جای خوش آب وهوامی روند میگویند به به چه جای باصفای خوبی است ! خوشابحال آنها که اینجازندگی میکنند !آیا دراین هوای داغ رفتی درکویر وکولرماشین راخاموش کرده باشی وکمی درآن هوای داغ قدم بزنی وبروی پیش یکی ازروستانشین های کویر وکمی با آنها صحبت کنی وبعد بگویی لطفاً کمی آب خنک وآنها آب خنک نداشته باشند به شمابد هند اگر روزهاکمی برق قطع بشه وکمی آب قطع بشه آیا بدگویی میکنیم ؟ یا به فکر روستای کویر می افتیم ؟

 بگذریم توصیه های ایمنی

۱- شنا کردن درکانالهای آب ممنوع

۲- دراستخر شوخی کردن ممنوع

۲- درجاهای خلوت جنگل خصوصاً شبها اطراق کردن ممنوع

۴- شناکردن در غیرمحلهای طرح سالم سازی ممنوع

۵- درجاده هاآهسته برانید وطبیعت رابیشترببینید

۶- درمسافرت اگرآدرسی راسوآل کردی ازدونفردیگرهم به پرس

۷- اگرمیخواهی درطول سفر رادیاتورجوش نیاره ۱- ضدیخ ۲- تسمه پروانه نو

۸- اگرمیخواهید درطول سفر افراد داخل ماشین جوش نیارند ! یک مدیرانتخواب کنید وبین اعضا چرخشی عمل کنید ودرپایان سفر به بهترین مدیر جایزه بدهید

برای اینکه خسته نشوید وآماده سفرشوید مطالب تمام

دوستان خیلی خوش بگذره ومن آماده نوشتارهای مسافرت وجاهای دیدنی قشنگ شهر شماهاهستم واگردوست داشتید نوشتارهاتونا به نام خودتون دریک پست جدید مینویسم خداپشت وپناه همه تون . سفرتون بیخطر 

نظرات 17 + ارسال نظر
شوریده پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 05:32 ب.ظ http://faghat-khodam.blogsky.com

سلام

احوال شما اقا مرتضی؟

خوب هستید؟دیگه حال ما رو نمی پرسید:(((!!

وبلاگ من اپ شد یه سر بیا

راستی توصیه های شما رو در تابستان حتما گوش میدم:)))

موفق باشید.......شوریده

فروه جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ب.ظ http://godheaven.blogfa.com

سلام..حال شما؟؟
توصیه هاتون بسیار خوب و مفید بود...هر چند که من تابستون مسافرت نمیرم......
.............................................................
خدایا ...
راهی نمیبینم
اینده پنهان است
اما مهم نیست
همین کافی است
که تو همه چیز رو میبینی
و من تو را...........
موفق و پیروز باشید

سلام متشکرم
ولی آخه چرا به مسافرت نمی روی ؟

رضا شنبه 8 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ق.ظ http://hoof.blogsky.com

سلام
من که نفهمیدم منظورت چی بود اما چشم

حوال یعنی دوست شنبه 8 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:47 ق.ظ http://www.haval.blogsky.com

سلام. سفر اون هم سفر تابسانی همیشه دلچسب بوده. امید که همه دوسان تابستان خوبی را پشت سر بگذارند.

اگه مطلب جالبی در مورد سفر داشتم حتما ارائه می‌کنم. ولی خودتان از تجارب مفیدتون در این زمینه بنویسید هم بد نیست. همین مطلب اخیرتون و توصیه های ایمنی اش خیلی مفید و راهگشاست. خدا قوت!

سلام ممنون شماخیلی لطف دارین

شروین یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:55 ق.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام سلام
همه رو خوندم
دقت هم کردم
به چشم اطاعت هم می کنیم
ممنون از خبرتون
فعلا

پگآه سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:08 ب.ظ http://bhkhiyal9.blogsky.com

سلام
مطلبت مثل همیشه جالب بود مخصوصا جاهای دیدنی شهرها مثل همیشه
راستی میخوام اسباب کشی کنم ادرس وبلاگ جدیدمو برات میزارم
بای

سلام منتظرآدرس جدیدشما هستم ممنون

دنیای جوانی چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:17 ق.ظ http://donyayejavani.parsiblog.com

سلام آقا مرتضی گل
شرمنده چند وقتی بود نتونستم سر بزنم
کار و بار زیاد شده شما ببخشید
راستی این قالب وبلاگت خیلی قشنگه
هر دفعه که میام یه قالب جالب خوب می بینم
خوش سلیقه هم که هستی
راستی شما تابستون مسافرت تشریف می برید
ما که کمتر پیش میاد بریم
انشالله خوش بگذره
یا علی مدد

سلام علی آقا جون شما به من خیلی لطف دارید
به نظرمن انسان مثل یک ماشین آخرین سیستم هستش
امااگرهمیشه ازش کارکشیدی یک روزخراب میشه ودرجاده میمونی
پس بایدکمی به خودت برسی یعنی گاهی هم مسافرت برای انسان لازمه . تشکرکه به من سرزدی
یاعلی مدد

فروه پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:49 ق.ظ http://godheaven.blogfa.com

ارزویی است مرا در دل
که روان سوزد و جان کاهد
هر دم ان مرد هوسران را
با غم و اشک و فغان خواهد
به خدا در دل و جانم نیست
هیچ جز حسرت دیدارش
سوختم از غم و کی باشد
غم من مایه ی ازارش
شب در اعماق سیاهی ها
مه چو در هاله ی راز اید
نگران دیده به رم دارم
شاید ان گمشده باز اید
سایه ای تا که به در افتد
من هراسان بدوم بر در
چون شتابان گذرد سایه
خیره گردم به در دیگر
همه شب در دل این بستر
جانم ان گمشده را جوید
زین همه کوشش بی حاصل
عقل سرگشته به من گوید
زن بدبخت دل افسرده
ببر از یاد دمی او را
این خطا بود که ره دادی
به دل ان عاشق بد خو را
ان کسی را که تو میجویی
کی خیال تو به سر دارد
بس کن این ناله و زاری را
بس کن او یار دگر دارد
لیکن این قصه که می گوید
کی به نرمی رودم در گوش
نشود هیچ ز افسونش
اتش حسرت من خاموش
میروم تا که عیان سازم
راز این خواهش سوزان را
نتوانم که برم از یاد
هرگز ان مرد هوسران را
شمع ای شمع چه می خندی؟
به شب تیره ی خاموشم
به خدا مردم از این حسرت
که چرا نیست در اغوشم
(فروغ فرخزاد)

زینب جمعه 14 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:01 ب.ظ http://zeynab73.blogsky.com

یا من ارجوه لکل خیر...
خدا فرموده رجب ماه من است وبنده، بنده ی من همنشین کسی هستم که همنشین من باشد!
فرارسیدن میلاد امام محمد باقر(ع)و ماه رجب را تبریک می گویم.
التماس دعا

سلام
فتبارک الله احسن الخالقین
درودبرشما
من هم میلاد امام محمد باقر (ع) وماه رجب تبریک میگویم .
التماس دعا

هانی یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:18 ب.ظ http://entezar1163.blogfa.com

سلام دوست خوبم به خدا شرمنده ام که هر بار فقط به بهانه آپ کردن بهت سر میزنم آخه این روزا سرم خیلی شلوغه از یه طرف مسابقه کشوری تئاتر داشتم واز یه طرف کار سفرم که همین روزا باید برم
بازم یه در خواست دارم اونم اینه که یه سر بهم بزنی و مطلبمو بخونی آخه شاید خیلی ها این مشکلی که من داشتم و داشته باشند به همونی که هممون میپرستیم خیلی مرام داره میخوام حلالم کنی.

شروین دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 05:33 ب.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام سلام
خوبی شما؟
من بد نیستم
ممنون
بعد از مدتها بالاخره آپم
میای که؟
در مورد نوشته ام نظر بده
نیای بگی آپم
یا یادت نره بیای ها
منتظرتم

سلام
منم خوبم
چشم اوووووووووومدم
بای

شروین سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:55 ب.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام سلام
باز آپم
سر بزن
منتظرم

sepideh شنبه 22 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:08 ق.ظ http://deltange-naseria.blogsky.com


سلام دوست عزیز، خسته نباشی ...

دلتنگ ناصریا آپدیت شد با :

ار تو چه پنهون باز، خواب تورو دیدم ...

http://deltange-naseria.blogsky.com

با تدارک ختم قرآن به مناسبت روز مرد، جهت شادی روح ناصریای عزیز ...

منتظر حضور سبز و گرمتون هستم ...

به امید دیدار، موفق باشی دوست من ...


رضا یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:33 ب.ظ http://hoof.blogsky.com

سلام دوست خوبم
با یه پست جدید به روزم و مثل همیشه منتظر حضور و نظر تو دوستم هستم

سلام عزیزم ماکه قابل شما نیستیم
اما چشم من اومدم

پگاه سه‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:39 ب.ظ http://bikhiyal9.blogsky.com

سلام
من اپ کردم بیای خوشحال میشم
موفق باشی

سلام
اووووووومدم
موفق باشی

محمد شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 ب.ظ http://delle.blogsky.com

سلام اقا مرتضی گل
دارم دوباره برمی گردم البته با یه دل پر از دست خیلیا
دلیل رفتن من این نبود که کسی بهم سر نمی زنه دلیلم نامردی خیلیل بود که سر می زدن
از این به بعئ دوست دارم یه داستان بنویسم داستان ۱۰ ماه زندگی یه ادم بدبخت
البته تا شروع داستان یه کم فرست دارم
اپیدم خبرت می کگنم تا با نظرات خودتم که شده منو راهخنمای کی
بای

شوریده جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:19 ب.ظ http://faghat-khodam.blogsky.com

سلام

وبلاگ من به روز شد

منتظر حضور سبز شما هستم

موفق باشید.........شوریده[بدرود]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد