حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

یک هنر واقعی وکاملا تخصصی

یک هنر واقعی وکاملا تخصصی (فقط کافیه انسان خودش باشه وخودش بخواد)

سلام علیکم بر پیشکسوتان وبزرگان واستادان ودوستان بزرگوارقدیمی ودوستان جدیدم وخصوصا دوستانی که به مراتب باهاشون دررابطه هستم .              

به طبیعت رفتی به بینی همه جا درحال سبزشدنه ! به درختان نگاه کردی به بینی دارندلباس نومی پوشند ! دربازارهای شهررفتی به بینی چقدرمردم درحال خریدن لوازم ووسایل شب عید ولباس وکفش وجوراب وپیراهن عیدهستند ! آیا توی فامیل تجسس کردی که کدوم خانواده عیدندارند ونمی تونند حتی ظاهرشونا نوکنند وخیلی هم آبرودارند وهمیشه داخل خودشونند ! آیا تاکنون اشگ بچه های یتیم راازنزدیک دیدی ؟ به مغازه های ماهی فروشی سرزدی به بینی چقدرمردم برای سفره هفسین ماهی قرمز می خرند ؟! آیا تاحالا فکرکردی تا کمی بعدازعید شاهدمرگ ومیرمیلیونها ماهی قرمزخواهیم بود ؟! آیاتاکنون نشستی پای صحبتهای پدربزرگ ومادربزرگتون ؟ آیاشاهد رسانه های تبلیغاتی شب عید وخصوصا تبلیغات وسط فیلم جای حساس بودی ؟! آیا تاکنون باخودت خلوت کردی ؟ آیاتاکنون تفکرکردی کی هستی وچراهستی ؟ آیاتاکنون برای بهترشدن فکرکردی ؟ آیا ارزش بودن را محاسبه کردی ؟ آیاتاکنون فکرکردی چندسالته وچه جوری گذشت ؟ آیاتاکنون فکرکردی برای اصل ها چه کردی ؟ آیا تاکنون فکرنکردی بیشترین کارهات فرع بوده ؟ ..............   

این صحبتها وسوآلات وفکرکردنها خیلی زیادند . واگربنویسم شایدازخوندنش خسته شوید. به نظرمن اینه که انسانها بایدهمیشه تشنه مطلب باشند ! ................

پس بریم سراصل مطلب                                                                 

کاری که بنام خودشناسی و خودسازی وخونه تکانی می خواهیم بکنیم . اولا یک هنره ثانیا واقعییته ثالثا کاملا تخصص می خواهد ! رابعا همیشه قابل بررسی است وتغییر. به بینید برای تجملات ظاهری ومیهمانی های آن چنانی وریخت تاپاشها وچشمو هم چشمی ها وحسادتها چقدر وقت گذاشتیم وچقدر هزینه کردیم وچقدر حقوناحق کردیم !

آیا برای خودمون وقت گذاشتیم ؟ آیا تاحال برای فهمیدن خودمون هزینه کردیم ؟ آیاتاکنون برای آخرت مون حسادت کردیم ؟ آیا تاکنون به فکرتون خورده که قرآن می تواند تمام مشکلات مون راحل کنه ؟ آیا تاکنون فکرکردی که چقرتغییرکردیم ؟

اکنون میگویم وباصدای بلند میگویم شماهام بگویید (می خواهم خودم باشم ومستقل وبااراده وخداپسندانه) پس بیایید نوشویم وسفره هفسین رادردلمون پهن کنیم وزمان تحویل سال بدن را ازتمام گذشته ها تخلیه کرده وبابدن پاک ودلی سرسبز وقلبی پرازعشق ومحبت ولبریزازعاطفه زندگی نورا آغازکنیم ! .......                                        

وهمگی دستهارابالابرده وباهم این دعا رامی خوانیم             

یامقلب القلوب والابصار                              

یامدبراللیل والنهار                                      

یامحول الحول والاحوال                               

حول حالنا الی احسن الحال                            

پس دوستانه گلم تاتحویل سال نو وقت زیادی نداریم . برویم وبامشورت چیزهایی که بایدبرای سفره هفسین دلمون تهیه کنیم وبچینیم شون ! بریم درجشن عاطفه هاشرکت کنیم ! برویم یک سری به بیمارستانهای سالمندان بزنیم ! برویم یک سری به یتیمهابزنیم وصورت مونا به اشگهای مظلومانه شون آغشته کنیم ! حتی اگر باخریدن یک عروسک قشنگ توانستی یک بچه یتیم را لبهایش راخندان کنی : این یک مسابقه است وبرنده گان را فقط خود آقا امام زمان حجت ابن الحسن عسگری عج اعلام می فرمایند .                                             

دوستانه خوبم مهربونهای خوبم عیدتون مبارک وسال خوبی وخوشی داشته باشید وهمگی برای همدیگرهم دعامی کنیم شایدیکی ازدعاها گرفتو رستگارشدیم . پیش درآ مد دعا می کنیم و می گوییم خدایا تمام جوونا را درپناه خودت ختم بخیربفرما ! خدایا تمام جوونای مجردرا سپیدبخت به عاقبت بخیری بفرما ! خدایا هرزندگی که شادنیست فقط تومی توانی ازکهکشانها شهابی بفرستی وآن زندگی را شادکنی ! : درپایان بگویم (این فتفا ازخودمه ) فکرنمیکنم اگر تمام دوستانمو ازراه دورببوسمشون اشکال شرعی داشته باشه (پس دوستون دارم وازراه دورمی بوسمتون !)

سفرخوش وتا بعدازعید خداحافظ شاد شاد با شید                                     

نظرات 21 + ارسال نظر
شادی جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:23 ب.ظ

سلام
اولا خواستم بهت خبر بدم اما خط خراب بود

ثانیا نظرت را در مورد آپ من نگفتی

ثالثا الان ۳۰ ساله که مردم به فکر یتیم ها و در به در ها هستند یکی باید به فکر ما باشه مردم دیگه توان کمک به خودشون هم ندارند چه برسه به مردم دیگه کمی هم حکومت باید به فکر باشه

و در مورد هنر واقعی هم بگم که واقعا راست گفتی این ملت را که می بینی فقط تو تجملات هستند هیچ موقع برای فهم و شعور خودشون هزینه نکردند و امروزه هر چه می کشیم از بی خبری و نا آگاهی مردم می کشیم

حرف های جوانی جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 06:16 ب.ظ http://harfhayejavani.parsiblog.com/

سلام و تشکر از بازدید شما
پیشاپیش سال نو بر شما و خانواده محترم مبارک باد
موفق باشید

شوریده جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:09 ب.ظ http://faghat-khodam.blogsky.com

سلام

ساقیا امدن عید مبارک بادت
وان مواعید که گفتی مرود از یادت

ممنون که به ما همیشه لطف دارید و سر می زنید

به نکته بسیار خوبی اشاره فرمودید

دیدار از سالمندان و سالخوردگان بسیار مهم است
همینطور جانبازهای جنگ که ازادی خودمون رو مدیون این عزیزان هستیم

اشتی کردن با اونهایی که قهر هستیم

رفع کدورتها و دوستی با خویشان......صلح رحم به جا اوردن

خیلی کارها هستش که می توانیم انجام بدیم
و مهم تر از همه دعا برای ظهور حضرت صاحب الامر (عج)

سال خوبی را برای همه عزیزان ارزومندم

موفق باشید.........شوبریده

حوال یعنی دوست شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 05:31 ق.ظ http://haval.blogsky.com

سلام. بسیار از این مطلبت لذت بردیم و استفاده کردیم. فکر می کنم این روزها صندوق صدقات توی خونه مون هم حسابی سرش شلوغ باشه.... زیبا نوشتی. من هم برای شما ارزوی نوروزی خوش دارم. شاد و سلامت باشید!

شادی شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 06:04 ب.ظ http://www.rangarang1385.blogsky.com

سلام
مرتضی جان می تونید سطح انتقاد پذیری منو از یاسی بپرسید این راه بهتره

مجتبی ( سرزمین ICT ) شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:52 ب.ظ http://ictland.blogsky.com


سلام دوست عزیز

با یه مطلب جدید در مورد گوشی NOKIA N81 8GB در وبلاگ " سرزمین ICT " به روز هستم .

خوشحال می شم وبلاگمو با قدوم سبزتون منور کنید .

و البته خوشحال تر می شم اگه نظرات ارزندتون رو هم بخونم .

موفق و پیروز باشید . . . .


سرزمین ICT :

http://ictland.blogsky.com

شوریده شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:55 ب.ظ http://faghat-khodam.blogsky.com

سلام

امروز سالروز شکوهمند ولادت اینجانب است:))

منتظر حضور سبز شما هستم

موفق باشید........شوریده

علی یکتا یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:18 ق.ظ http://donyayejavani.parsiblog.com

سلام به دوست خوب و خوش فکر و خوش قلب و نازنین خودم که همیشه به یاد من هستی
خیلی زیبا نوشتی واقعا آدم به فکر فرو می ره و به خودش میاد
وای چقدر در بازی زندگی غرق شدیم
چقدر سرگرم اسباب بازی های دنیوی شدیم
چقدر از خودمون دور شدیم
چقدر به فکر خودمون بودیم و حلبی آباد ها را فراموش کردیم
و من هم با تو همصدا می شم
"می خواهم خودم باشم ومستقل وبااراده وخداپسندانه"
دعاهای خیلی خوبی کردی و من هم با تو آمین می گم
انشالله تو دوست عزیزم سال خوبی در پیش رو داشته باشی و برای خودت و خانواده گرامی و بزرگوارت دعا می کنم و آرزوی سلامتی ، سربلندی و موفقیت در سال آتی برایتان دارم
البته فتوای بدی نبود و من هم از راه ...
در پناه خدا
یا علی مدد

صبا یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 05:12 ب.ظ http://abgoosht.blogsky.com

سلام
ممنون که سر زدین ببخشید چند وقتی سرم شلوغ بود سر نزذم.
عید رو پیشاپیش بهتون تبریک می گم
موفق باشید.

مجتبی ( سرزمین ICT ) یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:21 ب.ظ

محمد فرید قندی دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:34 ق.ظ http://biology82.blogsky.com

سلام
سال نو میارک وبلاگ جالبی داری موفق باشی

raziyeh سه‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:11 ق.ظ

salam
harfe khoobi zadid biaid ba shorooe sale no deili no va pak dashte bashim
baharet por gol
shad bashi

رضا سه‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 06:05 ق.ظ http://hoof.blogsky.com

سلام دوست عزیز
با آخرین درد دلم تو سال ۱۳۸۶ به روزم و منتظر حضورت.
عیدت مبارک

sepideh چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:42 ب.ظ http://deltange-naseria.blogsky.com

سلام دوست عزیز، خسته نباشی ....

دلتنگ ناصریا آپدیت شد با :

دومین بهار بدون ناصریا ....

www.deltange-naseria.blogsky.com

٭٭٭ جاوید یاد و نام ناصریا ٭٭٭

موفق باشی . . .‌ . .

شادی شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام و سال نو مبارک

مرتضی جان در ابتدا بفرماید کدام قسمت در خواست من تند و غرور آمیز بود

و در پایان من با شما قهر نبودم عزیزم که بخوام دوست بشم در نتیجه اگر ممکنه انتقادتون را بفرمایید
موفق باشید

شادی پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:57 ب.ظ

مرتضی جان در دو خط آخر نظرم یادم رفت که کلمه شادی را به مرتضی تغییر بدم خودت این کار را بکن
ممنون

شوریده چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:27 ب.ظ http://faghat-khodam.blogsky.com

سلام بر اقا مرتضی خودمان

تعطیلات خوش گذشت؟؟!!

با شعر قافله عشق به روز هستم

موفق باشید......شوریده

raziyeh پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:24 ب.ظ

salam
mibakhshid ye modat naboodam safar boodam
manzooretoon az sanghaye aseman chiyeh?

سحر پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:55 ب.ظ http://sahar160.blogfa.com

ممنونم
من سحرم ۱۳ ساله از تهران دوم راهنمایی
مشکلات من خیلی اوت هست ولی بازم خوبه
یک دوست تنها ی دیگه

سحر جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:06 ب.ظ http://sahar160.blogfa.com

ممنون که دوباره سر زدی من حتما لینکت میکنم
میدونی توی درس خوندن کمی کم تلاشی میکنم و البته زرنگم توی خونه فقط توی اتاقم میمونم یا شاید پای کامپیوترم درسام خوبه میتونم ببرمش جلو در همه درسا قوی هشتم همه ازم توقع دارن و این موضوع ازارم میده
از تمیزی صفرم مامانم میگه دختر باید تمیز و مرتب باشه ولی من اینطور نیستم اره من هیچیم درست نیست خسته شدم همش دعوا داریم سر هر موضوع اما قابل تحمله
هنوز از دور و برم راضیم دعا کن بدتر نشه .کمکت را برام تو وبم بنویس چون یاهوم خرابه
بازم بیا
خوشحال شدم از اومدنت بای بای

shadi دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:59 ب.ظ

salam
morteza jan email ra daryaft kardam khandam mamnunam montazereh javab bashid

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد