حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

حرفهای جوانی

مطالب آموزنده

ادامه آموزش مقدماتی کوهنوردی

 

ادامه آموزش جلسه اول

۵ - چینش صحیح افراد درکوه : راهنما :نفراول است واوست که سه نفرکسانی که سابقه بیشتری درکوهنوردی دارند راشناسایی میکند . یکی ازآنهارا نفردوم . ودیگری را وسط ستون ونفرسوم را آخرستون قرارمی دهد.مسئول کمیته فنی : نفرسوم .عکاس گروه : نفرچهارم .واگردرگروه دونفرداشته باشیم که یکی عکاس ودیگری فیلم بردارباشد.فیلم بردار یک نفربه آخرقرارمی گیرد وزیرنظر مسئول گروه می توانند گاهی جای خودرا باهم عوض کنند.مسئول بهداشت وکمکهای اولیه  : وسط گروه قرارمی گیرد.

مدل حرکت درشیبها : درشیبهای کم : زاویه زیگزاک کم است وهرچقدرشیب تندترشود زاویه زیگزاک زیادمی شود . در مسیر زیگزاک طول زیگزاک طوری تنظیم می شودکه اگرسنگ از زیرپای شخصی (خصوصا نفرهای جلو) رد شد به کسی نخورد.

فرود ازشیبهای مختلف : شیبهای شنی :برای فرود ازشیبهای تند وخیلی تند حتما باید از مسیرهای شنی حرکت کرد (شن اسکی) نکته مهم :  درمورد فرود شن اسکی  این است که عرض پاها ۱.۵  برابر عرض شانه هاست وبرای فرود ازپاشنه کفش استفاده می شود.

     شیبهای سنگی : روبروی شیب قرار می گیریم  پاها را موازی هم قرارمی دهیم : فاصله عرض پاها به اندازه عرض شانه باشد: وبه نسبت شیب روی پاها می نشینیم وبه طرف پائین حرکت می کنیم .

     فرود ازشیبهای تند وخاک سفت : زیگزاک حرکت می کنیم وپاها نیم قدم . نیم قدم وحرکت کمی سریعتراست . 

   نکته مهم : هریک ساعت حرکت ۱۰ دقیقه استراحت کنید . درزمان توقف کمی نرمش کششی . چند نفس عمیق وکمی حبس نفس . خوردن کمی مواد قندی .نمکی . آب . وتنقلات ومیوه ضروری است. 

 باعرض معذرت بقیه آموزش را تاچندروز دیگرمی نویسم .آخه فرصتم خیلی کمه.

نظرات 5 + ارسال نظر
آفتاب ایرانی دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:54 ق.ظ http://www.aftabirani.blogfa.com

سلام
وبلاگ زیبا و پر محتوایی داری
خوشحال می شم افتخار بدهید و به وبلاگ من هم سری بزنید و اگر با تبادل لینک موافقی وبلاگ من و با نام آفتاب ایرانی لینک کرده بعد خبرم کن تا من هم لطف شما رو جبران کرده و شما رو جز دوستان خودم در وبلاگم قرار دهم
با تشکر موفق باشی

غزال۱۳ دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:13 ق.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام سلام
خوبی؟
مزه نمی ده خبرتون نکنم
گفتم میام و خبرتون می کنم
شما ها هر دوشنبه بیاید
منم خبرتون می کنم
من از این متنی که آقا سروش برام فرستاده بود خوشم اومد گفتم بد نیست شما ها هم بخونیدش
با تشکر از آقا سروش

یادت باشه مثل خورشید زیاد نور ندی چون همه از نورت استفاده می کنن ولی اصلا نگات نمی کنن؛ سعی کن مثل ستاره کم نور بدی تا همه تو خلوت شباشون دنبالت بگردن

خیلی مفهوم قشنگی داره من 100 بار بیشتر خوندمش از اون موقعی که برام فرستادند.
منتظرتونم
آپم
با دلیل تعویض وبلاگم
و شعری به خواسته ی عمو طاهری عزیزم
و یه سوال از شما
منتظر نظرتون و
جواب سوالم هستم
زودی بیاین

غزال ۱۳ دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:21 ق.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام سلام
خوبی؟
مزه نمی ده خبرتون نکنم
گفتم میام و خبرتون می کنم
شما ها هر دوشنبه بیاید
منم خبرتون می کنم
من از این متنی که آقا سروش برام فرستاده بود خوشم اومد گفتم بد نیست شما ها هم بخونیدش
با تشکر از آقا سروش

یادت باشه مثل خورشید زیاد نور ندی چون همه از نورت استفاده می کنن ولی اصلا نگات نمی کنن؛ سعی کن مثل ستاره کم نور بدی تا همه تو خلوت شباشون دنبالت بگردن

خیلی مفهوم قشنگی داره من 100 بار بیشتر خوندمش از اون موقعی که برام فرستادند.
منتظرتونم
آپم
با دلیل تعویض وبلاگم
و شعری به خواسته ی عمو طاهری عزیزم
و یه سوال از شما
منتظر نظرتون و
جواب سوالم هستم
زودی بیاین

راضیه چهارشنبه 21 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:07 ب.ظ http://nojum1.blogsky.com

سلام
یه سری مطلب در مورد ابر ها دارم اما دسته بندی نیست
لطفا یه ایمیل از خودتون برام بذارید در اسرع وقت که سرم خلوت شد براتون میل کنم
شاد باشید

امدادگر پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:57 ب.ظ http://www.emdadgar.com

سلام
وبلاگی خوبی دارید .
اگر دوست دارید در مورد امدادونجات و نجات در کوهستان مطالب بیشتری بدونید و یا اینکه اونو به سایر امدادگران و کوهنوردان ارائه کنید می تونید به پاتوق ما تو سایت امدادگران ایران www.emdadgar.com سری بزنید.

سلام
شماهم سایت خوبی دارید
خیلی جالب بود
من شمارا لینک کردم . موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد