X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل
کمی درباره کمردرد  چاپ
تاریخ : جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386

مهره های کمر در ستون فقرات از تحرک زیادی برخوردارند لذا در خم و راست شدن و چرخیدن به طرفین انعطاف لازم را دارند . به همین دلیل هم در معرض آ سیب قرار میگیرند.

دردهای کمر یکی از شایعترین دردهای افراد یک جامعه است که دلیل آن رعایت نکردن بهداشت فیزیکی در طول شبانه روز است.بهداشت فیزیکی باید از دوران کودکی و مدرسه آموزش داده شود تا در سنین بالا دچار دردهای مزمن و آرترز زودرس مهره ها نشویم.

برای حفظ سلامت کمر خود نکات زیر راد ر طول شبانه روز رعایت کنید:

  1. از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز نموده و در صورت بلند کردن اجسام ابتدا نشسته و سپس با قدرت پاها آنرا بلند نمائید
  2. از نشستن و ایستادن طولانی مدت خودداری کنید.
  3. اگر مجبور هستید در حالت ایستاده کار کنید ضروریست چهار پایه ای کوتاه زیر یک پا قرار داده و پس از ده دقیقه با پای دیگر عوض کنید.
  4. سعی کنید به جای نشستن روی زمین به نشستن روی مبل یاصندلی عادت نمائید.
  5. پوشیدن کفشهای پاشنه بلند باعث افزایش قوس کمر شما شده وبدنبال آن موجب کمر درد میشود.
  6. از راه رفتن روی سطوح نا صاف و شیب دار خودداری کرده و همواره دقت داشته باشید راه رفتن طولانی مدت به شروع یا  تشدید  کمر درد می انجامد.
  7. هرگز حالت قوز کرده در ایستادن و نشستن به خود نگیرید.
  8. در هنگام خوابیدن سعی کنید یا به پهلو خوابیده و پاهای خود را کمی داخل شکم جمع نمائید یا اگر عادت دارید طاقباز بخوابید یک بالش زیر زانوهای خود قرار دهید .هرگز روی شکم نخوابید .
  9. در موقع نشستن روی صندلی زیر پای خود یک چهار پایه کوچک قرار دهید تا زانوی شما کمی بالاتر از کمر قرار بگیرد.
  10. از رانندگی طولانی مدت پرهیزنموده وصندلی ماشین را طوری تنظیم نمائید که زانوهای شما حالت 90 درجه داشته باشد وبالاتر از کمر قرار بگیرد.